Preskočiť na hlavný obsah

Traveling alone - Prague and Vienna


Rozhodla som sa vám napísať o mojich zážitkoch s cestovaním osamote. Niekomu to príde príliš nebezpečné, ale má to aj svoje výhody. Na každú z týchto stránok som sa pozrela a opísala som ju v tomto článku spolu s fotografiami z Prahy a Viedne, kde som bola za posledný rok. Minulý rok to bola Viedeň na nákupoch a tento rok Praha na poznávacom výlete, keďže tu som ešte nebola nikdy predtým.



Výhody
  • môžete ísť kamkoľvek chcete a nemusíte sa nikomu prispôsobovať
  • môžete ísť kedykoľvek chcete, hoci aj ak sa rozhodnete ísť niekam zajtra na poslednú chvíľu
  • navštívite pamiatky, obchody, reštaurácie, ktoré chcete vy
  • môžete vyskúšať nové veci, či už to bude nový dopravný prostriedok (ja som šla takto prvý raz sama metrom, ale aj lietadlo môže byť fajn) alebo tradičné jedlo pre danú krajinu
  • ak poznáte jazyk krajiny, do ktorej idete, a chcete, tak môžete tiež spoznať nových ľudí
  • vaše sebavedomie bude stúpať s počtom vašich precestovaných kilometrov
  • všetko záleží od vašich finančných možnosti, to znamená, že pokiaľ chcete ísť niekam ďaleko, netreba čakať na výhru, ktorá sa nemusí dostaviť, ale začnite šetriť a potom si môžete dovoliť čokoľvek hoci aj cestu lietadlom, niekoľko hviezdičkový hotel, stráviť v danom meste/krajine hoci aj týždeň... (ja si takto šetrím na Londýn, do ktorého chcem ísť budúci rok ako darček samej sebe na svoje narodeniny)
  • Strávite deň alebo viac podľa seba. Neznamená to teda, že nemáte žiadnych priateľov, ale že si môžete oddýchnuť od všetkého stresu v práci či v škole po skúškach.

Strach z niečoho nového

Cestovanie osamotene nie je pre každého. Môžete byť zvyknutý na cestovanie na internát a predsa si na to netrúfnete. Ja osobne som introvert a takéto niečo mi vyhovuje dokonale. Ak stále váhate, odporúčam začať po malých krôčkoch. Ja som začala cestovaním po Slovensku, potom som navštívila hlavné mestá okolitých štátov, ale stále mienim pokračovať ďalej, hoci zatiaľ to vidím skôr na cestovanie v dvojici, pretože jazyk alebo to že ste dievča/žena môže byť problém. O tom si ďalej povieme v ďalšej časti o bezpečnosti.


Bezpečnosť

  • Pred vycestovaním si nezabudnite svoje doklady či už je to občianský preukaz alebo pas, kartičku poistenca a tiež si zistite možnosť platby kartou v danom štáte alebo nezabudnite zmeniť peniaze do používanej meny v krajine.
  • Cestu si pokiaľ možno dôkladne naplánujte od cesty tam, cez výlet v danom  meste, po cestu domov.
  • Informácie o tom kde sa kedy budete nachádzať nechajte doma svojej rodine či priateľom, pre každý prípad.
  • To ako sa oblečiete je tiež zásadné - či už kvôli kultúre, návšteve kostolov, ale aj tak ako ženy nebuďte príliš vyzývavé. (Aj to čo máte na sebe môže vedieť váš priateľ alebo niekto blízky pre prípad núdze.)
  • Snažte sa nevyzerať príliš ako turista. Samozrejme pár fotiek si môžete urobiť, ale nič netreba preháňať.
  • Pozor na peniaze, doklady či mobilný telefón je samozrejmosť.
  • Majte mobil pokiaľ sa dá stále zapnutý. Zoberte si so sebou na cestu nabíjačku do vlaku alebo prenosnú nabíjačku k mobilu, na kedykoľvek.
  • Pri cestovaní o samote odporúčam lístky objednať vopred, aby sa nestalo, že nazad sa nebudete môcť dostať podľa svojich predstáv.
  • Buďte na stanici pred odchodom skôr, aby ste nezmeškali svoj vlak/autobus. Pokiaľ možno pri príchode alebo pred odchodom sa snažte zorientovať na stanici, aby ste vedeli ako nájsť cestu k nástupišťu. Je to obzvlášť platné na veľké hlavné mestá, ktoré majú zo staníc vlakov obchodné domy.
  • U svojho mobilného operátora si aktivujte roaming. Ak to ale nestihnete alebo na to zabudnete,  a nebudete môcť kvôli roamingu volať, pošlite sms keď dorazíte, obedujete a keď sa budete vracať späť domov svojim blízkym.
  • Pokiaľ si výlet plánujete v kratšej dobe, zariaďte sa podľa predpovede počasia, hoci počasie je nevyspytateľné, tak si nezabudnite aspoň dáždnik.


Tak ako, trúfli by ste si na takýto výlet do neznáma samy?  Možnože už máte nejaký za sebou, ak áno, dajte mi o ňom vedieť dole v komentároch.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Moderné nafukovačky do bazéna

Ako osviežiť biely šatník a posteľ z Ikey/ How to spice up white closet and bed from Ikea

Ahojte, dnes som si pre vás pripravila článok o tom, ako som si oživila šatník a posteľ z Ikey. Obe sú bielej farby, posteľ Leirvik je kovová a šatník Brimnes drevený. Farba nábytku sa mi páči, nechcela by som hnedý ani čierny, ale občas si to proste žiada zmenu. Tieto nápady vás nevyjdu draho - od necelých 2 eur do necelých 15 eur.

Posteľ som si upravila baldachýnom z Ikey (je aj v bordovej, bežovej a modrej farbe) a svetielkami v tvare lampiónov z Lidlu. Predtým som skúsila aj iné dve varianty, o ktorých som písala aj v časopise Nový čas Bývanie. Bola to kvetovaná girlanda a vianočné svetielka, ktoré môžete vidieť v článku na fotografii nižšie.


Biely šatník možno ozdobiť tapetou. Ja som si vybrala kvetovaný vzor z Lidlu. Jedna rolka stála len 1,50 eur, tak som si kúpila rovno dve. Tapetu som nalepila na bočné steny okrem strednej so zrkadlom.

Tak ako, oslovil vás aspoň jedne z mojich nápadov? Ak áno, dajte mi vedieť v komentári, ktorý by ste vyskúšali aj vy.

Nákupy z Viedne - Primark, Lush, Depot,...

Konečne som sa po roku vrátila do Viedne na nákupy. Minulý rok som bola na Kärtner Strasse prvý raz vo Forever 21 a v Starbuckse a tiež som šla prvý raz metrom. Tento výlet bol rovnako špeciálny, kedže som šla prvý raz viedenskou Badner Bahn a nakupovala som v Primarku a v Lush. Všetky tieto obchody sú v zahraničí veľmi populárne, ale keby ste náhodou nevedeli, Lush je francúzska prírodná kozmetika známa svojimi  produktami do kúpeľa, Primark je jedne z najznámejších vo Veľkej Británií, Starbucks je slávna kaviareň po celom svete, ktorá už bude na konci mesiaca aj v Bratislavskom Auparku a Forever 21 je pôvodom americký módny obchod. Zrhnuté to teda máme a teraz späť k ceste. Rozhodla som sa hlavne kvôli Primarku pre Shopping City Sud vo Vosendorf južne od Viedne, do ktorej ide už spomínaná Badner Bahn. 

K nej sa možno dostať na prestup aj z hlavnej stanice, ale ja som cestovala z Petržalky a tak som sa ušetrila o jeden prestup vo Viedni. V meste som sa nestratila, ale v nákupnom cen…