Preskočiť na hlavný obsah

Víkend v Londýne - September 2017 (môj prvý let lietadlom)

Večer 13.septembra 2017 som mala možnosť prvý raz letieť lietadlom a to rovno do Londýna. Cestovala som už tehotná spolu s bratom a a pre nás oboch to bol nielen prvý let ale aj výlet do Anglicka. Leteli sme spoločnosťou Ryan Air, s ktorou sme boli spokojní. Cesta tam bola už za tmy a naopak nazad doobeda a ja som mala to šťastie, že som si vybrala sedieť pri okne práve cestou nazad a mohla som si užiť krásne výhľady. Okrem dúhy som videla aj prechod medzi morom a Európou.

Fotku nižšie robil brat počas cesty tam, keď mal miesto pri okne on.

Nasleduje pár mojich fotiek pri rôznych pamiatkách - Tower Bridge, London Eye a typickej červenej telefóone búdke. Žiaľ sa mi nepodarilo urobiť ani normálnu fotku Big Benu, pretože v tom čase bolo na ňom lešenie. Hoci sme vedeli, že ho v čase nášho výletu nebudeme môcť počuť, nevedeli sme, že bude takmer celý zakrytý.

Tu je ten nešťastný Big ben a tiež môžete vidieť rozdiel v kvalite môjho fotoaparátu v mobile a bratovej zrkadlovky.

Na nižšej fotografii je vidieť finančné centrum mesta The City, v ktorom sme boli ubytovaný. Náš hotel bol Ibis Budget Hotel, kde sme mali zaplatené 3 noci s raňajkami. Keď ste vyšli z hotela von, hneď ste videli takzvanú "uhorku".

Nasleduje ďalších pár pamiatok z ľavého aj pravého brehu Temže, rôzne zoradených za sebou. V podstate sme v sobotu prešli peši cik-cak po oboch brehoch Temži cez centrum až na Oxford Street, kde sme na nákupoch a unavení sme šli metrom naspäť na hotel. Akurát sme mali "šťastie" a to, že našu zastávku spolu s jednou pred a za ňou rekonštruovali a museli sme ísť ešte nejakú hodinku peši. Naozaj som asi netušila aký veľký Londýn v skutočnosti je.

Druhý deň sme využili aplikáciu Uber a zviezli sa namiesto typického drahšieho taxíka práve ním a boli sme s ním spokojní viac ako s metrom, keďže sme sa odviezli priamo tam kam sme chceli. V nedele vám ale odporúčam si pospať dlhšie, pretože obchody na Oxford street otvárajú väčšinou až o 12:00. Ak však ešte nemáte zadovážené suveníry, obchody s nimi rovnako ako reštaurácie sú už otvorené aj skôr. Na druhý deň som navštívila Disney obchod, ďalší Primark a ďalšie obchody, ktoré sme chceli navštíviť. Cestou nazad sme šli peši až na ubtovanie, ale už to nebolo také hrozné ako deň predtým, keď sme chodili celých 10 hodín peši :D

V pondelok ráno sme už nastupovali na priamy autobus National Express, ktorým sme prišli aj z letiska takmer pred samotný hotel a museli sa zorientovať na väčšom letisku ako to v Bratislave, ale nebolo to nič strašné, keďže sme šli zo Stansted Airport namiesto veľkého Heatrow. Cestu nazad som už zbežne opísala na začiatku, ale ak to zhrniem bola asi o čosi krajšia tým výhľadom aj hladučkým pristátím.

Som naozaj rada, že sa mi podarilo si na tento výlet ušetriť, pozvať brata, že nám let spoločnosť nezrušila ako niektorých kvôli čerpaniu dovoleniek pilotov a nakoniec, že mi môj dobrý zdravotný stav dovolil cestovať bez toho aby mi bolo zle. Určite by som sa tam raz chcela vrátiť a zároveň odporúčam všetkým študentov angličtiny, obzvlášť pred maturitou tam ísť, lebo je to 100 a jedno sa o Londýne učiť a prejsť ním peši tie desiatky kilometrov na vlastnú kožu. Ja by som z témy UK šla maturovať po tomto zážitku pokojne aj dnes.

Moderné nafukovačky do bazéna

Nákupy z Viedne - Primark, Lush, Depot,...

Konečne som sa po roku vrátila do Viedne na nákupy. Minulý rok som bola na Kärtner Strasse prvý raz vo Forever 21 a v Starbuckse a tiež som šla prvý raz metrom. Tento výlet bol rovnako špeciálny, kedže som šla prvý raz viedenskou Badner Bahn a nakupovala som v Primarku a v Lush. Všetky tieto obchody sú v zahraničí veľmi populárne, ale keby ste náhodou nevedeli, Lush je francúzska prírodná kozmetika známa svojimi  produktami do kúpeľa, Primark je jedne z najznámejších vo Veľkej Británií, Starbucks je slávna kaviareň po celom svete, ktorá už bude na konci mesiaca aj v Bratislavskom Auparku a Forever 21 je pôvodom americký módny obchod. Zrhnuté to teda máme a teraz späť k ceste. Rozhodla som sa hlavne kvôli Primarku pre Shopping City Sud vo Vosendorf južne od Viedne, do ktorej ide už spomínaná Badner Bahn.

K nej sa možno dostať na prestup aj z hlavnej stanice, ale ja som cestovala z Petržalky a tak som sa ušetrila o jeden prestup vo Viedni. V meste som sa nestratila, ale v nákupnom cen…

Nová vintage lavica z Jysku/New vintage bench from Jysk

Hneď 2.januára sme bolis  rodinou na nákupoch v Jysku. Ako prvú vec v tomto roku som si zaobstarala túto krásnu lavicu vo vintage štýle. Vždy som obdivovala podobne tvarované nohy na nábytku, plus hnedé drevo má jemný nádych opotrebovanosti, takže ladí aj k bielej, nehovoriac o smotanovej farbe časti na sedenie. Lavica bola aj ja momentálne v zľave z pôvodných 129 eur na 95 eur. Kúpiť si ju môžete nielen v predajni, ale aj online. Ja si ju plánujem dať pred posteľ, ale rovnako krásne ukáže aj v chodbe alebo v inej miestnosti domu.
Bratov nový nočný stolík a kancelárske kreslo